6 tipů, jak posílit imunitu a zůstat fit

Imunita je vzácná
Zveřejněno dne:

Imunitu musíte budovat

Dnes vám přinášíme šest základních tipů na posílení imunity, které jsou ze všech nejdůležitější a které si jistě bez námahy osvojíte. Věřte, že podzim a zimu zvládnete v pohodě. Určitě chcete být fit a mít dostatečně silnou imunitu, abyste se vyhnuli nemocem a nepříjemným komplikacím.

Zbavte se nadváhy

Nadbytečné tukové buňky ovlivňují vaši imunitu více, než si myslíte. Mohou v těle vyvolat zánětlivé procesy, které v chronické podobě mohou poškodit jinak zdravou tkáň. Dokonce i mírná nadváha zvyšuje riziko onemocnění, jako je cukrovka, rakovina a srdeční choroby. Nejen kvůli imunitě, ale i kvůli celkovému zdraví je proto dobré zbavovat se nadváhy postupně – ale opatrně, s rozumem a pomalu.

Vyhýbejte se cukrům a tukům

Pokud si pravidelně dopřáváte nezdravá jídla s vysokým obsahem cukrů a tuků, nedivte se, že budete neustále nemocní. Konzumací těchto lahůdek si doslova ničíte buněčnou imunitu. Již 75 až 100 gramů cukru může snížit schopnost bílých krvinek chránit tělo před infekcemi a škodlivými bakteriemi a tento stav přetrvává několik hodin po požití cukru.

Dobré bakterie

Střevní trakt dobře osídlený těmito bakteriemi je základem našeho zdraví. Probiotika jsou zkrátka živé mikroorganismy, které pozitivně ovlivňují a udržují rovnováhu zdravé mikroflóry v těle, což se odráží i na naší imunitě. Pokud budete dbát na pravidelnou konzumaci zakysaných mléčných výrobků obsahujících tyto probiotické kultury, pozitivně ovlivníte obranyschopnost svého organismu a zároveň snížíte vstřebávání cholesterolu.

Jezte dostatek bílkovin

Aminokyseliny obsažené v bílkovinách jsou základem buněk imunity a pomáhají vytvářet bílé krvinky a protilátky. Ty pak společně bojují proti napadajícím patogenům. Proto byste měli denně přijímat alespoň 60 gramů bílkovin (v těhotenství alespoň 75 gramů). Dávejte přednost libovým bílkovinám s nízkým obsahem tuku, jako jsou ryby, drůbež bez kůže, vejce, luštěniny nebo sójové výrobky.

Udržujte se v pohybu

Pokud jste pomalí, je pomalý i váš imunitní systém. Pouhých 30 minut mírného cvičení denně , například chůze, zvyšuje hladinu buněk imunitního systému, takže tělo může lépe bojovat s infekcí. Čím více se hýbete, tím více nastartujete svou imunitu. Na to by si měli dávat pozor zejména lidé se sedavým zaměstnáním. To může mít negativní vliv na kvalitu spánku, což pak vede k různým dalším problémům.