Vlakové nádraží v Plzni se proměnilo k nepoznání. Má to však jeden háček, do nově zrekonstruované budovy zatéká

Vlakové nádraží v Plzni je k nepoznání
Napsal/aMichaela
Zveřejněno dne:

Po několika letech se cestující v Plzni konečně dočkali svého nového nádraží. Hala prošla kompletní rekonstrukcí za několik milionů korun. Bohužel to má jeden velký háček. Do nově udělané haly totiž zatéká a fleky na omítce jsou opravdu viditelné.

Cestující v Plzni se dočkali pořádné změny. Hlavní vlakové nádraží je konečně znovu otevřeno, avšak ne zcela úplně. Město se rozhodlo pro jeho částečné zpřístupnění především v těchto chladných dnech, aby se lidé mohli schovat před nepříznivým počasím v teple a příjemném zázemí nové budovy. Samotného částečného otevření se zúčastnil i ministr dopravy Martin Kupka, který si tuto změnu pochvaluje.

„Nádraží má být jedním z nejživějších bodů každého města. Jsem rád, že se zde podařilo obnovit původní prvky i všechny pozdější vrstvy,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka na slavnostním otevření. „Rekonstrukce vyšla na miliardu korun, je důležité říct, že se tím završuje dlouhodobá proměna celého plzeňského železničního uzlu. Je to deset let postupných rekonstrukcí, nešlo jen o rekonstrukci původní budovy, ale i o uspořádání celého prostoru tak, aby vyhovoval moderním požadavkům,“ dodal ministr.

Vlakové nádraží v Plzni je k nepoznání

Stavba zahrnuje nejen opravdu střechy, ale budova se dočkala i nové fasády a modernizaci interiéru. Obnovy se dočkaly historické prvky uvnitř i uvnitř budovy, fresky i podlaha. „Je těžké opravovat památky, je na to vždy plno názorů a často se objeví něco, co všechny překvapí. Myslím si, že se rekonstrukce zdařila,“ zmínil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

„Velké díky patří cestujícím, kteří to s námi zde několik let vydrželi. Práce se stále dokončují, ale otevíráme dříve, už jen kvůli tomu, aby se cestující v těchto chladných dnech měli kde schovat,“vysvětlil Jiří Svoboda. Kompletně hotovo by mělo být na konci března.

Do budovy zatéká

Do té doby, tedy do března tohoto roku, by dle zhotovitele měly zmizet i mokré fleky, které jsou vidět na vnitřní fasádě haly. „Při velkém sněžení na podzim došlo při stavbě k zatečení vody pod krytinu. Nejde tedy o trvalé zatékání. Momentálně to vysychá, jsou k tomu technologické postupy, k otevření nádraží bude vše v pořádku. K tomu by mělo dojít na konci března,“ potvrdil Karel Volf. Součástí dolní haly je od dnešního dne multifunkční expozice s historickou drezínou Tatra Kyklop. „Výstava by zde měla být dlouhodobě, mám podobnou myšlenku s historickou tramvají Křižík, tak se zde můžu inspirovat,“ prozradil nám náměstek primátora.

V nově zrekonstruované budově bude k dispozici celkem 13 obchodů. Cestující zde najdou knihkupectví, drogerii a různé občerstvení. Již byla otevřena pobočka KFC, která je první svého druhu na českých železničních stanicích. Další novinkou je modernizovaný informační systém, který by měl usnadnit cestujícím orientaci v odjezdech vlaků. Na bezpečnost bude dohlížet několik kamer, u kterých bude neustálý dohled proškolených pracovníků.

foto Justday.cz