Podvodníci čím dál častěji vymýšlí nové taktiky, jak z lidí dostat peníze. Ačkoliv mnoho z nás už jejich taktiky prokouklo, oni stále vymýšlejí něco nového. Nyní se začali vydávat za české banky a volají svým údajným zákazníkům.
Jedna chyba a přijdete o všechno
Je to neskutečné, ale klient není v bezpečí ani u své banky. Podvodníci v dnešní době mají tak velké možnosti, že i policie je na ně krátká. Ve velkém se zaměřili na české banky, kterým ukradli citlivá data klientů. Těm následně volají, představí se jako zaměstnanci banky s tím, že se jich chtějí zeptat na to, jak jsou u nich spokojení.
Když se klient s údajným bankéřem zapovídá, podvodníci zvolí další psychologickou taktiku. Začnou se vás vyptávat na přihlašovací údaje do vašeho mobilního bankovnictví s tím, že vám chtějí nabídnout další a výhodnější služby. Těm, kterým to hned nedojde, své údaje sdělí. V ten moment se musí připravit na to, že přijdou o všechny své peníze.
Hovor působí důvěryhodně
Ačkoliv lidé vědí, že nemají své soukromé údaje nikomu sdělovat, nechají se nachytat. Telefony totiž vypadají tak profesionálně a důvěryhodně, že člověku v ten moment ani nedojde, že by mohl mluvit s podvodníkem. Na jedno je třeba myslet. Banka po vás nikdy nebude chtít žádné přihlašovací údaje. Vaše informace si v systému dohledají po zadání rodného čísla. O podobnou zkušenost s podvodníky se na sociální síti X rozhodla podělit mladá žena, která tento podivný hovor zažila.
1/5 🧵Pozor na podvodníky!
— Ygritte (@YgritteFire) November 10, 2023
Dnes mi volal pán z telefonního čísla 606 023 233 a tvrdil,že je z „bezpečnostního oddělení @AirBank”. Na dotaz,jak si to mohu ověřit mi poradil si číslo vygooglit. Při zadání „telefonní číslo 606 023 233” vyběhla jakási autodoprava. Prý musím zadat jen
Jak sama uvedla, lidé na telefonu vystupují jako profíci, kteří však nenápadně na člověka vyvíjí velký nátlak. Pokud člověk není silný a je snadno zmanipulovatelný, přijde prostě o všechno. „Dnes mi volal pán z telefonního čísla 606 023 233 a tvrdil, že je z bezpečnostního oddělení Air Bank. Při zadání telefonní číslo 606 023 233 vyběhla jakási autodoprava. Prý musím zadat jen to číslo. Vyběhla webovka Arkády Pankrác, pobočka Air Bank. Řekla jsem mu, že se omlouvám, ale že to vůbec nic nedokazuje, chtěl abych ho jen vyslechla,” uvedla žena na internetu a dále popsala, jak celý hovor pokračoval.
Podvodníci začnou vyvíjet nátlak
Muž na druhé straně hovoru začal na klientku vyvíjet nátlak a vymýšlet si nesmyslné věci. „Prý jestli jsem v posledních 15 minutách poslala 2x 15 200 Kč jakési Lucii Maxové. Jestli jsem neztratila doklady či kartu, jestli na ně fyzicky vidím,“ uvádí tato žena, která se s podvodníky setkala.
Když se žena nenachytala napoprvé, podvodník to zkusil z jiného čísla. „Ptal se, u jakých dalších bank mám účty. Práskla jsem Českou spořitelnu. Pak jsem mu řekla, že si hovor ověřím na infolince Air Bank. Hovor ukončil a obratem mi volal jakýsi Pavelka z ČS. Hovor jsem po 28 sekundách ukončila a na tel. číslo 605 661 716, což je mimochodem skutečné číslo ČS, jsem zavolala zpět. A ano, Pavelka byl opět podvodník,” dodala dále naštvaná žena, která s podvodníky velmi dobře zatočila.