Praha má historicky nejdelší trolejbus. Lidé stojí fronty, aby se v něm mohli projet

Největší trolejbus v Praze
Zveřejněno dne:
KategorieAktuality

Praha se stala dějištěm homologace prvního 24metrového bateriového trolejbusu značky Škoda Solaris. Tento gigant mezi trolejbusy, který má délku 24 metrů, tři články a čtyři nápravy, představuje technologický skvost a pravděpodobně nejdelší trolejbus na světě.

Testování trolejbusu začalo nájezdem bez cestujících, který se nyní přesunuje do nové fáze, kde se mohou lidé svézt v běžném provozu. Slavnostní start provozu s cestujícími proběhl na trase Palmovka – Trutnovská od 13:06 hodin. Jízdní řád pro následující dny je k dispozici pro veřejnost, avšak cestující by měli mít na paměti, že provoz tohoto speciálního spoje není garantován v pravidelných intervalech.

Největší trolejbus v Praze

Dopravní podnik (DPP) zdůrazňuje, že v případě technické závady se trolejbus musí stáhnout z provozu a vrátí se až po opravě. Cílem je najet maximální počet kilometrů, přičemž denní průměr by měl být kolem 340 km. Vzhledem k délce testovacího období bude do zkušebního provozu nasazen i druhý trolejbus, aby se urychlil proces homologace.

Po dokončení testů se tento trolejbus stane nejdelším vozidlem MHD v Česku a od března spojí pražský Veleslavín s Letištěm Václava Havla na nové trolejbusové lince číslo 59. Celkem 20 těchto tříčlánkových bateriových trolejbusů bude dodáno z Plzně do února 2024, čímž se zvýší přepravní kapacita na letiště o třetinu.

Jak probíhala testovací jízda?

Zkušební jízdy bez cestujících probíhaly již před měsícem na trati z Palmovky do Miškovic, ale v současné fázi se nejezdí celá elektrifikovaná trasa. Tento projekt představuje významný krok v rozvoji veřejné dopravy a ekologické mobility v hlavním městě.

Foto DPP