Česká televize ovládla televizní trh. Za rok 2023 měli tento úspěch, ostatní zapláčou

Česká televize ovládla trh
Napsal/aMichaela
Zveřejněno dne:
KategorieAktuality

Česká televize se s průměrným podílem na sledovanosti 29,88 % stala pošesté v řadě nejvyhledávanějším tuzemským televizním vysílatelem. Lídrem trhu byla za celý den, nadprůměrný výsledek zaznamenala ČT ale i v hlavním vysílacím čase, kdy podíl na sledovanosti dosáhl na 30,20 %.

Dařilo se i tematickým stanicím, Déčko mělo nejlepší výsledek od začátku vysílání. Nejsledovanějším pořadem roku byla štědrovečerní pohádka Klíč svatého Petra. V seriálové tvorbě dominovala minisérie Docent.

„Pošesté v řadě vložili diváci svoji přízeň do České televize. To, že jsme se stali nejsledovanější skupinou televizního trhu je pro nás velká pochvala, ale současně i závazek. A my ho bereme skutečně vážně. I v nadcházejícím roce se tak diváci budou moci těšit na premiérovou dramatickou i zábavnou tvorbu, kvalitní zpravodajský a sportovní servis, ale také na kulturní, dokumentární nebo dětské pořady,“ hodnotí úspěšný rok generální ředitel České televize Jan Souček.

Česká televize ovládla trh

S náskokem více než dvou procentních bodů na komerční vysílatele se stala Česká televize lídrem trhu pošesté v řadě. Mimořádně se dařilo jak stanici ČT1, tak i ČT2, která si připisuje nejlepší výsledek od roku 2017. 

Česká televize odvysílala šest nejsledovanějších pořadů roku. Diváky Jedničky nejvíce bavily pohádky, ta štědrovečerní se stala jak nejsledovanějším pořadem ČT1, tak i nejvyhledávanějším v rámci celého televizního trhu, celkem si ji pustilo 2,96 milionu diváků 4+, při podílu na sledovanosti 60,95 %. Na druhém místě se umístila koprodukční pohádka z 25. prosince Tři zlaté dukáty s 2,42 miliony diváky 4+, při podílu 50,96 %. Nejvíc sledovaným dramatickým cyklem byla minisérie Docent s 2,1 miliony lidí u obrazovek.

Mají výsadní postavení na trhu

Nadprůměrný zájem na Dvojce zaznamenaly cykly vlastní tvorby, jako Modrá krev III, se sledovaností 544 tisíc diváků, dále Příběhy starých hospod nebo Stopy Járy Cimrmana a solitérní dokumenty Jaroslav Hašek, skutečný a neznámý a Černí Češi. Úspěch také registrují zahraniční akviziční filmy v rámci víkendového vysílání.

Ze zpravodajství si nejlépe vedl servis při mimořádných událostech, jako například při prezidentské volbě, inauguraci prezidenta, korunovaci Karla III nebo při tragických událostech předvánočního období. ČT24 zaznamenala nárůst sledovanosti oproti předcovidovým letům 2014-2019, dosáhla tak na podíl sledovanosti 4,44 %. Události na stanicích ČT1 a ČT24 v průměru sledovalo 800 tisíc diváků, při podílu na sledovanosti 26,72 %. Události jsou také jedinou zpravodajskou relací, která si ve srovnání se stavem před deseti lety dokázala udržet stejný zájem diváků.

Ostatní budou plakat

Meziročně opět nejvíce rostlo Déčko, sledoval ho největší počet diváků od začátku vysílání v roce 2013, podíl na sledovanosti dosáhl na 30,50 % ve skupině 4-12 let. Déčko dosáhlo i vyššího podílu sledovanosti u starších dětí 10-12 let, celkem více než 18 %, což je suverénně nejvíce od začátku vysílání. Podíl na sledovanosti celé České televize se u dětí 4-12 let v čase mezi 6:00 a 20:00 hodin vyšplhal na hodnotu 41,94 %, což je nejvíce od roku 1997. Art pak zaznamenal druhý nejlepší výsledek od spuštění stanice, nejvíce diváků přitáhl Korunovační koncert pro Karla III..

Novoroční program České televize odstartuje komedie Vánoční příběh, kterou nabídne 1. ledna program ČT1 ve 20:10 hodin.

Zdroj dat: ATO – Nielsen, 1. 1. 2024, živá v TV + TS0-3, ke dni 1. 1. 2024